WEB TV er det samme som streaming. Og streaming foregår via PlayMaker.
PlayMaker er en smart app, som du kan installere – kvit og frit – når du har en TV- pakke hos os. Med PlayMaker kan du tage alle dine TV kanaler med på farten. Både i Danmark og resten af EU.
Det kan gå ud over en eller flere TV kanaler. Hos de fleste ligger fejlen i, at antennekabler og antennestik ikke er godt nok afskærmet og derfor kan f.eks. mobilsignaler trænge igennem.
Du kan købe nye godkendte antennekabler og antennestik i forskellige butikker, men der er det typisk påtrykt, at de er Yousee eller Stofa godkendt. Du kan også bare købe dine antennekabler og antennestik direkte hos os.
Så er du sikker på at du får det helt rigtige til dit KAL-Net signal – og vi hjælper dig selvfølgelig med at finde det helt rigtige første gang.
Det kan gå ud over en eller flere TV kanaler. Hos de fleste ligger fejlen i, at antennekabler og antennestik ikke er godt nok afskærmet og derfor kan f.eks. mobilsignaler trænge igennem.
Du kan købe nye godkendte antennekabler og antennestik i forskellige butikker, men der er det typisk påtrykt, at de er Yousee eller Stofa godkendt.
Du kan også bare købe dine antennekabler og antennestik direkte hos os. Så er du sikker på at du får det helt rigtige til dit KAL-Net signal – og vi hjælper dig selvfølgelig med at finde det helt rigtige første gang.
Du kan maksimalt have 4 enheder registreret på Kal web-tv og streame 2 samtidig. Samt et ubegrænset antal WebTV bokse.
Hver enhed vil være låst i 30 dage fra den er blevet registreret.
Efter 30 dage kan du slette den ønskede enhed fra listen og så logge på fra en anden enhed, som så bliver låst i 30 dage.
Der kan max registreres 4 enheder og man kan streame 2 samtidige.
Via KAL-net Play vil du få adgang til at kunne se din valgte TV pakke og evt. tilvalgskanaler via din mobil, tablet, computer / bærbar eller WebTV boks.
Tilvalgskanaler er kanaler du tilvælger til din TV pakke via https://selvbetjening.korupantennelaug.dk/login
Tilvalgskanaler kan kun ses via KAL-net Play. Det vil sige at du ikke kan se kanalerne direkte via antennekablet fra din antennedåse.
For at kunne se tilvalgskanalerne på dit TV, så vil det enten kræve en WebTV boks, Apple tv, Android tv eller at du caster signalet fra din håndholdte enhed op på TV’et, f.eks. via en ChromeCast eller AirPlay, du kan også gøre det ved at tilslutte din computer / bærbar til dit TV, f.eks. via et HDMI kabel.
Har du et tv med indbygget Android tv og det kører Android version 8 kan du også få appen på det.
Du skal bruge en WebTV boks, Apple tv, Android Tv, ChromeCast eller AirPlay til hvert TV du ønsker at se WebTV på.
Men husk du max kan registrere 4 enheder
Der understøttes ikke tekst-tv.
* Infokanalen kan ikke ses, da den sendes ud fra vores hovedstation
8 dages arkiv
Pause udsendelse
Tilvalgskanaler
Optage 50 timer
Oplever du forringet billedkvalitet på de høje frekvenser:
Dansk Kabel TV har besøgt en del medlemmer som havde forstyrrelse på de høje frekvenser og det er konstateret at det var internt der var fejl, enten på ældre fordeler eller defekte forstærkere og kabler.
Sort skærm:
Kontroller strømstik Kontroller om der er tændt for fjernsynet
Kun sne på skærmen:
Hør om naboen har samme problem. Hvis ikke, så kontroller dit eget anlæg.
Se efter om antennestikket er på plads både i fjernsyn og stikdåsen.
Har du andre fjernsyn koblet til med delfilter, så må du koble det/disse fra og forbinde dit fjernsyn direkte mellem originalstikdåsen og fjernsynet, uden om evt. video, dekoder m.m.
Samme fremgangsmåde gælder hvis:
Der er kun mindre forstyrrelser i form af, Streger, mindre sne, dårligt tekst TV m.m.
Er det kun en enkelt kanal:
Prøv at efterjustere kanalen
Hvis det kun er en enkelt kanal så kan det være fjernsynet, eller manglende justering, det kan også være kablet fra stander til stikdåse, kabel fra stikdåse til TV,
kvaliteten af kablet for dårligt, delfilter for gammelt, egen forstærker defekt eller blevet for kraftig, i dag vil forstyrrelser med de omtalte fejl typisk vise sig på de høje frekvenser, altså en eller flere ting som det for mange kan være vanskeligt selv at kontrollere.
Selvfølgelig kan det være en lokal forstærker der er fejl ved, det kan være en abonnent- fordeler der er defekt, hvilket altid betyder, at flere bliver ramt, derfor er det altid en god ide, at spørge naboen om han har samme fejl.
Når vi giver disse gode råd til selvhjælp, er det fordi, du selv skal betale for fejl, opstået hos dig selv, men her er også billig hjælp.
KAL-net har en aftale med Dansk Kabel TV, der betyder, at du kan få servicebesøg i tilfælde af fejl. Her vil fejlen blive konstateret, og er fejlen hos dig, så koster det en timeløn uden fejlretning.
Med fejlretning er det efter regning.
Du kan også kontakte kontoret og så sender de en ud og ser på det i første omgang.
Men konstateres fejlen som anlægsfejl, betales regningen for fejlsøgning og rettelse af KAL-net.
Fibernet er internet som leveres igennem et fiberkabel, mens hybridfibernet er
internet der leveres igennem en kombination af fiberkabler og Coax kabeler.
Prøv at tjekke følgende, inden du kontakter os:
Man kan ikke få fuld hastighed hvis hastighedstesten udføres via en trådløs WiFi forbindelse. Man skal derfor tage hastighedstesten på en kablet computer. Og den skal kunne være hurtig nok til også at følge med. Selve kablet mellem modemmet og computeren skal desuden være af god kvalitet for hastigheden kan måles korrekt. Ring til support, hvis det stadig driller – så skal vi nok se nærmere på det.
Flere og flere benytter trådløse routere. Ikke blot fordi det er smart, og man undgår at trække kabler, men også fordi at nutidens enheder i form af tablets, smartphones og bærbare computere inviterer til det. Men der er forskel på trådløse routere. Nogle har en længere rækkevidde end andre. Nogle har mulighed for at distribuere signaler på flere frekvenser, som eks. 2,4GHz og 5GHz samtidig. Og nogle har mulighed for en masse andre indstillinger.
Hvis du selv ønsker at installere en trådløs router, skal du have indsigt i opsætningen, eller i det mindste kende en, som har. Og har tid til at hjælpe dig med opsætningen. Den router, som vi stiller til rådighed for medlemmerne i forbindelse med et internet abonnement, har en rimelig god rækkevidde. Du kan selvfølgelig finde routere, der har længere rækkevidde. Har du behov for det, er der intet i vejen for, at du selv investerer i en. Du skal regne med, at den koster ca. 700-1100 kr. Du kan også købe eller leje et eller flere Access Point fra KAL-net. Routeren/modemmet fra KAL-net fungerer nu som internetforbindelse og bringer signalet videre til den ekstra router (Access Point) enhed. Nogle gange kan det være en fordel at slukke for den trådløse forbindelse i routeren. Hvis de to enheder står for tæt på hinanden og udsender trådløse signaler hver især, kan de forstyrre hinanden og dermed nedsætte rækkevidden og stabiliteten af dit trådløse signal.
Du skal være opmærksom på, at der i forbindelse med support fra vores teknikere, ikke kan ydes support på din egen indkøbte router/Access Point, men udelukkende på udstyr fra KAL-Net.
Et trådløst signal er aldrig lige så godt som et signal fra et trukket netværkskabel, men i langt de fleste tilfælde vil du kunne modtage et tilfredsstillende signal, der leverer den nødvendige hastighed til dine enheder. Trådløst udstyr kører efter nogle internationale standarder. De modems, som KAL-Net leverer, har alle sammen 2,4GHz og de nyere modems har også 5GHz. Derudover har Access Point, som vi leverer, både 2,4GHz og 5GHz. Det er dog ikke alt udstyr, der kan bruge 5GHz. Der findes stadigvæk mange nye tablets, smartphones og pc’er, der ikke 5GHz WiFi. Forskellen ved de to frekvenser er bl.a. at 2,4GHz har en længere rækkevidde end 5GHz. Men 5GHz kan give en bedre hastighed på korte afstande. Hvis ens udstyr bruger 2,4GHz, kan man typisk se hastigheder lidt over 70 MBit/s under optimale forhold, hvis det er af N-standarden. Men da de fleste enheder kun bruger 2,4GHz frekvensbåndet, er det tit udsat for overbelastning, som giver en lavere trådløs hastighed. Andre ting, der kan forstyrre 2,4GHz WiFi er bl.a. bluetooth- enheder, baby-alarmer, tyveri-/indbrudsalarmer, mikrobølgeovne, strømforsyninger, mobil- og trådløse telefoner. Hvis ens udstyr bruger 5GHz, så oplever man typisk højere hastighed og bedre stabilitet, idet frekvensbåndet ikke er så belastet. Ulempen ved 5GHz er kortere rækkevidde og at signalet har svært ved at trække igennem bygningsdele og inventar. Rækkevidden kan øges ved at sætte et eller flere Access Points op.
De fleste enheder, der kan bruge både 2,4GHz og 5GHz skifter automatisk imellem de to frekvenser. Du kan derfor ikke altid se, hvilken frekvens enheden kører på. Hvis du selv ønsker at styre, hvilken frekvens du kører på, kan du dele netværket op, så du har et navn (SSID) på 2,4GHz og et andet navn på 5GHz. Ulempen ved denne deling kan være, at f.eks. Chromecast og trådløse netværksprintere kan være på det ene netværk og pc’en på det andet netværk, og derfor ikke kan ”se” hinanden. Man kan derfor blive nødt til at skifte netværk, hvis man skal forbinde til Chromecast eller printe ud.
En kæde er ikke stærkere end det svageste led og det samme gælder det trådløse signal. Hvis din smartphone, tablet eller anden trådløse enhed har en dårlig antenne, vil du ikke kunne udnytte en trådløs forbindelse fuldt ud. Rækkevidden er også afhængig af, hvor du placerer din router i forhold til resten af husets rum, hvor tykke mure du har, om der er kælder og 1. etage, og meget mere.
Ønsker du at udvide din trådløse internetdækning i hjemmet eller på kontoret, tilbyder vi en enhed – et såkaldt Access Point eller AP – der fungerer som en forstærker. Uanset om du vælger at leje eller købe løsningen, står KAL-Net for programmering og support af den udvidede WiFi løsning.
Vi har følgende model:
Grandstream
Grandstream er en lille, diskret boks, der kan monteres på væggen eller loftet. Den minder i udseendet om en røgalarm. Grandstream skal kobles til modem via netværkskabel. Strømforsyning samt forbindelse til modemmet leveres i samme kabel for at minimere kabeltræk. Den hjælper med at dække de afkroge af boligen, der tidligere har været uden for rækkevidde.
Hastighedstesten måler hvor meget af din bredbåndshastighed, der er tilgængelig i testøjeblikket. Du skal være opmærksom på, at andet udstyr, der er koblet til din internetforbindelse, eller andre programmer på din pc kan bruge en del af din net forbindelse. Den del vil ikke blive målt i hastighedstesten. For at måle den korrekte hastighed på forbindelsen skal din pc være forbundet direkte til modemmet med et netværkskabel.
Modemmet fra KAL-Net leverer den hastighed du abonnerer på. Kablet udstyr bør derfor kunne køre den fulde hastighed forudsat af, at kabler, stik og udstyr/pc er ”up to date”. Selvom pc’en er forbundet med kabel til modemmet, kan der dog være forhold, som kan give et lavere resultat, for eksempel hvis du samtidig:
Derudover har alderen/hastigheden på pc’en også indflydelse på hastighedstesten. Hvis du får en lavere hastighedstest end forventet, er det derfor vigtigt, at du slukker for alt andet udstyr og andre programmer, når du skal måle din hastighed. Hvis du tager hastighedstesten på trådløst udstyr, er der mange faktorer, der spiller ind udover dem, som er beskrevet ovenfor.
Se også “Værd at vide om trådløst netværk” og “Optimering af trådløst netværk”, der forklarer noget om trådløst net.
KAL-net
Korup Antennelaug
Billeshavevej 35A, Korup
5210 Odense NV
kundeservice@kalnet.dk
+45 7026 5210
CVR: 16678376
Vores åbningstider er lidt ændret hen over sommerferien.
Fra den 7 juli til den 1 august er vores åbningstider på telefonen 10 - 13.
Kontoret er lukket for personlig henvendelse i samme periode.
Du kan stadigvæk skrive til kunderservice@kalnet.dk